Site Loader
אחוזי נכות ביטוח לאומי

אחוזי הנכות הנקבעים לנפגע בתאונת דרכים, תאונת עבודה או בעקבות מחלה, משפיעים על גובה הקצבה שתתקבל ועל פרמטרים רלוונטיים נוספים. לפי מה הם נקבעים וכיצד ניתן להיערך בהתאם?

מעבר תאונת עבודה, תאונת דרכים או והתמודדות עם מחלה הן תקופות מאתגרות במיוחד שמשפיעות על החולה בהיבטים רבים, החל מההיבט הנפשי ועד להיבט הכלכלי. הליקוי הרפואי ואחוזי הנכות שנקבעים בעקבותיהם, הם בעלי השפעה משמעותית על המשך ההתנהלות של בעליהם. באפשרותם להשפיע על גובה הקצבה שיקבלו, אם בכלל, על החזרי ההוצאות הרפואיות ועל גורמים נוספים. מסיבה זו, רבים תוהים כיצד נקבעים האחוזים ומה כוללת טבלת אחוזי נכות ביטוח לאומי.

באתר ביטוח לאומי

כיצד נקבעים אחוזי הנכות?

חשוב להבין שאחוז הנכות נקבע על ידי הוועדה הרפואית של הביטוח הלאומי, בהתבסס על רשימת מבחנים רפואיים שמופיעים בתקנות. כל אחד מהליקויים הרפואיים שברשימת המבחנים כולל אחוז נכות מסוים, כך שהגבלה קלה תוביל לאחוז אחד ואילו הגבלה קשה לאחוז נכות גבוה יותר. את רשימת הליקויים ניתן למצוא באתר הביטוח הלאומי, והם כוללים למעשה את המידע שחיפשתם בנוגע לטבלה.

אדם שמתמודד עם מספר מחלות או סעיפים רפואיים, יקבל אחוז נכות כולל בהתבסס על חישוב של אחוזי הנכות. ניתן להיעזר במחשבון חישוב נכות רפואית משוקללת שנמצא אף הוא באתר הביטוח הלאומי, בכדי לקבל מידע מפורט יותר בכל הנוגע לשיעורי הנכות שעשויים להיות רלוונטיים. ההחלטה הקובעת היא כמובן החלטת הוועדה הפרטנית בכל מקרה.

ציור ביטוח לאומי

האם החלטת הוועדה תשקף את מצבי העדכני?

המידע על פיו נקבעות החלטות הוועדה הוא כאמור רשימת המבחנים הרפואיים, כמו גם התיק הרפואי של מגיש הבקשה. התיק צריך לכלול את כל הניירת הרלוונטית המשקפת את מצבו של הפונה, ועשוי להשתנות בין מקרה למקרה. כדי להימנע ממצב שבו נקבעים לכם אחוזי נכות נמוכים בשל מחסור במידע נדרש, חשוב לוודא שתעבירו את כל המידע ותיערכו אל הוועדה בהתאם. אחת מהדרכים לעשות זאת היא על ידי פנייה אל חברת מימוש זכויות רפואיות, שתעניק לכם את הכלים והאינפורמציה הנדרשת לגבי כל שלב בתהליך.

Post Author: admin

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *