Site Loader
קצבת נכות

תו נכה ביטוח לאומי ומה שביניהם: כל מה שרציתם לדעת על תהליך ההנפקה, הזכאות וההבדל בין תעודת נכה לתג חנייה לנכים

חניית נכים
יש מספר רב של קצבאות המאפשרות קבלת תעודת נכה

ביטוח לאומי הוא הגוף האמון על הנפקת תעודות נכה בישראל. עם זאת, קיימות שאלות רבות הנוגעות לתהליך ההנפקה, לקריטריונים לזכאות ולקבלת תו נכה לצורכי חנייה. תעודת נכה נשלחת בדואר לכלל הזכאים, ללא צורך בהגשת בקשה ייעודית. התעודה תישלח למי שאושרה לו קצבה חדשה, למי שקיבל חידוש שלה, כמו גם למי שעומדים בקריטריונים נוספים.

אילו קצבאות מאפשרות קבלת תעודת נכה?

קיימת שורה של קצבאות רלוונטיות לצורך קבלת תעודת נכה, כאשר העיקריות מביניהן הן קצבה לילד נכה, קצבת נכות כללית, קצבת ניידות, קצבה לשירותים מיוחדים ועוד. ברשימת הזכאים לתעודת נכה גם ללא קצבה, נמצאים בין היתר בעלי נכות רפואית ששיעוריה עומדים על 90% ומעלה, ילדים ממשפחת אומנה אשר נמצאים ברשימת משרד הרווחה ועוד. את רשימת הזכאויות המלאה ניתן למצוא באתר ובמשרדי הביטוח הלאומי.

תו נכה ביטוח לאומי – מהם שלבי ההנפקה?

נכים שברשותם רכב ועומדים בקריטריונים ספציפיים, יכולים לקבל תג נכה לצורכי חנייה (הנקרא בציבור בקצרה גם בשם "תו נכה"). תעודת נכה אינה מהווה תחליף לתו נכה למטרות חנייה. כך שאם אתם זקוקים לתו כזה, יש להנפיקו באופן נפרד. במקרה של תו נכה ביטוח לאומי אינו הכתובת המתאימה, ויש לפנות אל משרד התחבורה בצירוף המסמכים הרלוונטיים.

הזכאים לקבל תו נכה לצורכי חנייה הם בעלי מוגבלות בהליכה שמצריכה כיסא גלגלים, מרותקים לביתם, לקויי ראייה, סובלים ממחלות הנמצאות ברשימה הרלוונטית של משרד התחבורה (בהן מחלות אונקולוגיות למשל) וכדומה. לצורך קבלת התו או חידושו יש לפנות אל משרד התחבורה בצירוף רשימת מסמכים נדרשת – טופס הבקשה כולל פרוטוקול רפואי מלא, צילום תעודת הזהות כולל הספח, נתוני הרכבים להם נדרש התו וצילום רישיונות הרכב. 

כאמור, במקרה של תו נכה ביטוח לאומי אינו הסמכות המעניקה את האישור המיועד. המסמכים שלכם יועברו אל משרד התחבורה, שם תתקבל ההחלטה אם להעניק את תו החנייה.

קצבת נכות
בכל הנוגע לתו חנייה לנכה משרד התחבורה הוא הגוף מולו יש להתנהל

Post Author: admin

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *